Šumava

31. srpna 2011 v 11:15 | peta |  Výlety
Máme za sebou pidi dovolenou v Čechách. Rozhodly jsme se, že se podíváme na Šumavu, až k hranicím s Rakouskem, odtud totiž pochází část naší rodiny (prababička se přestěhovala do Prahy, ale do té doby pocházela její rodina z hranic). Poslední srpnový víkend (v sobotu) jsme zabalily vše potřebné a já s mamkou a Roxxynkou jsme se vydaly směr Vyšší Brod. Ségra měla jiný program a tak zůstala doma s Offčinkou. Sice byly obě psí holky zkraje napohled smutné, ale čas od času je potřeba je oddělovat, aby na sebe nebyly až moc závislé.
Celou cestu pršelo, po celotýdenních vedrech sice pěkná změna, ale ne když chce člověk poznávat kraj a výletit. Ve Vyšším Brodě pršelo také, navíc byla i zima (asi 12°C), počkaly jsme tedy na večeři a šly spát. V sobotu ráno krásně svítilo sluníčko, bylo ještě chladněji, ale po snídani už bylo na krátký rukáv. Paráda. Nejdřív jsme se šly podívat po Brodě, cestou jsme potkaly spoustu vodáků a potom jsme navštívily krásný Cisterciácký klášter, prohlídly si poštovní muzeum, našly pěkně schovanou kešku (kdo zná geocaching, ví :) a pak si udělaly procházku na Čertovu stěnu. Cesta byla pěkná, skoro celá lesem. Vylezly jsme až na vrchol vyhlídky a udělaly spoustu pěkných fotek. Po obědě jsme se vrátily zpátky do Brodu a po krátkém přemýšlení vyrazily na další výletík na poutní místo Maria Rast. Na vrchol kopce, kde je poutní místo a kostelík vedou dvě cesty, my jsme si bohužel vybraly tu, která nesloužila jako křížová cesta, ale nevadí. Odpoledne jsme jely na Lipno, které je odsud vzdálené jen 17km. Čekala jsem, že voda bude ledová, ale byla příjemná. U Lipna jsem nikdy nebyla, takže se mi tam moc líbilo, sice je to takové snobácké ty domečky těsně u nádrže (podle eSPZétek tam jsou ubytovaní hlavně cizinci, nejvíc samozřejmě Rakušáci), ale u břehu je krásný trávník na odpočinek a pěkná pěší promenáda. Roxxynka, jak uviděla vodu, úplně ožila a byla jak blázínek. Ve vodě jsem s ní byla mockrát :) Neměla jsem s sebou plavky, takže jsem lezla do vody jen těsně nad kolena, ale to stačlo, Roxxynka si krásně zaplavčila a pak vylítla na břeh a zase znova do vody a na břeh. Měla radost, jak když dítě dostane dárek po kterém dlouho toužilo :) V sedm jsme už ale musely mizet, abysme stihly večeři.
V pondělí ráno jsme po snídani rychle dobalily (jely jsme na prodloužený víkend). Nejdřív jsme se vydaly do Rakouského Linze, kam mamka jako malá občas jezdila, ale město se nám moc nelíbilo, čekaly jsme víc. Odpoledne jsme se ještě zastavily v Freistadtu, kde jsme se podívaly do Starého města. To je moc pěkně zachovalé, jako bývalé obchodní sídlo jsou okolo celého města hradby a krásný park a říčkou. Rakušáci jsou opravdu pořádní, takže park byl pěkně upraven, všude byly trávníky s různými druhy květin a klid, krásný klid uprostřed pulzujícího města.
Po třetí hodině jsme jely domů, u Budějovic si koupily nějaké dobroty v podnikové prodejně Madety a pak už jsme se těšily domů. Sice to byl krátký výlet, ale z toho čerstvého vzduchu jsme byly obě s mámou unavené, že jsme doma jen koukly na fotky a šly spát :) Psí holky se chvilku kočkovaly, ale pak se k nám přidaly ... a to je konec.

Chcete-li podívejte se na pár fotek ze Šumavy, zkopírujte si tento odkaz do vyhledavače: http://offi-oxxy.rajce.idnes.cz/Sumava/

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.